Ya ALLAH , Rindu padaMU ...

Bismillahirahmanirahim. 



Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat junjungan mulia, Rasulullah S.A.W. Juga semua umat Islam di luar sana.

SubhanAllah, sudah terlalu lama ana tidak mengarang kata-kata. Di kala ketenangan mula membanjiri diri, kala itu dipanjatkan syukur pada Ilahi. Terkadang kita lemah diuji. SubhanAllah, kala itu kembali kepadaNya. Cari kekuatan dari sumbernya. Allah. Tuhan yang Maha Berkuasa.

Ya Allah, jadikanlah hatiku ini setenang Rasulullah.

Ketika hening malam itu, rindu pada Rasulullah mampu mencengkam dada. Ingin untuk berada dalam majlis halaqah dan tazkirah yang diberi oleh baginda. Ingin untuk melangkah pada jalan yang pernah baginda lalui. Ingin melihat wajah baginda yang bercahaya mengalahkan bulan purnama. Ingin untuk melihat baginda senyum kepadaku. Ingin sekali mengadu dan meminta nasihat dari baginda… Ya Allah, limpahkan rahmat kepada Rasulullah dan keluarga baginda. Amin.

Ketika futur dalam perjuangan, pasti ada langkah-langkah yang mula menyimpang dari jalan yang betul. Dan ada ketika Allah memberi ujian kepada kita agar kita kembali kepadaNya. Terkadang timbul rasa takut, menangis dan jatuh. Akhirnya pada Allah kita kembali. Manusia dijadikan kerana diberi tanggungjawab beribadah dan menjadi khalifah di dunia.

Khalifah… Terlalu berat tanggungjawab itu. Dan manusia telah dikurniakan dengan pendengaran, penglihatan dan hati oleh Allah S.W.T untuk mendengar, melihat dan memikirkan kekuasaan Allah. Dan siapakah yang selayaknya diikuti akhlaknya? Rasulullah S.A.W….

Katakanlah (Muhammad), “Jika kamu mencintai Allah, ikutilah aku, nescaya Allah mencintaimu dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang. 

(Surah Ali Imran: 31) 

Bukti cinta pada Allah.. sukar untuk diungkapkan kata-kata itu apatah lagi untuk melaksanakannya. Tetapi pada Allah juga ku mohon petunjuk dan kurniaanNya agar diberi kekuatan untuk terus melangkah mencari cintaNya.

Ana berundur diri dahulu. Doakan untukku wahai sahabatku. Semoga Allah memberkatimu. Amin.

Harapan dan doa pada Allah, buat diri yang sangat lemah. Diri mengharapkan kekuatan, kasih dan cinta Allah agar dikurniakan pada diri, keluarga, sahabat dan semua muslimin dan muslimat di luar sana. Semoga cinta dan kasihNya terus mekar mewangi di hati-hati mereka yang dirahmati Allah dengan perasaan ini.

 Semoga Allah memberkati diriku dan dirimu. Salam’alaik. :)